14°C 
اوقات شرعی
  • چهارشنبه،01 آذر 1396
  • ورود
 
       
      • بخشهای خبری

      •  
        منبع خبر : فارس
        تعداد بازدید: 51
        کد: 124349
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
        رئیس اتاق اصناف مشهد خبر داد

        انعقاد 22 تفاهم‌نامه با وزارت کار و فن‌آوری اطلاعات برای رونق کسب و کار

        واحدهای تولیدی فقر آموزش برای توسعه تولید و ایجاد برند دارند
        انعقاد 22 تفاهم‌نامه با وزارت کار و فن‌آوری اطلاعات برای رونق کسب و کار

        به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود بنانژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اتاق اصناف مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر که مقام معظم رهبری، شعار سال را با این موضوع نام‌گذاری کرده‌اند عنوان کرد: اگر در سال‌های گذشته شرایط لازم در این خصوص به درستی اجرایی شده باشد، امسال باید به دنبال تولید باشیم، چراکه تولید سبب ایجاد اشتغال می شود.

        وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اتاق اصناف مشهد، برنامه‌هایی در راستای تحقق آن، برنامه‌ریزی کرده است.

        رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه نخستین اقدام، تشکیل جلسه با رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه اشتغال، رفع مشکلات اقتصادی و توجه به راهکارهای موجود در قالب ارائه طرح های مختلف در این خصوص، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مذکور با عنوان «تکاپو» که سبب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، در این جلسه مطرح شد، براساس این طرح، می توان از ظرفیت‌های خالی در حوزه های تولیدی اصناف به دلیل واردات بی رویه و قاچاق کالا که استفاده نمی شود، بهره‌برداری می‌شود.

        بنانژاد از انعقاد 22 تفاهم‌نامه با دو وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با فن آوری اطلاعات با هدف استفاده از فن‌آوری اطلاعات درارتقا و رونق کسب و کار خبر داد.

        وی ادامه داد: در حوزه فن‌آوری اطلاعات به توسعه صادرات به ویژه محصولات تولیدی شده کشور، توجه می‌شود که براساس آن، نیاز است کالاهای تولیدی کمیت و کیفت قابل ارایه برای صادارت داشته باشند.

        رئیس اتاق اصناف مشهد، شناسایی سلیقه‌ها و ذائقه‌های بازارهای هدف صادرات و لزوم تناسب تولیدکنندگان با نیاز جامعه را از جمله مهم‌ترین عوامل در ارتقای صادرات برشمرد و یادآور شد: یکی از راهکارهای دیگر، برای افزایش صادرات، اعزام هیأت‌های تجاری و پذیرش هیأت‌های تجاری خارجی در کشور است، در این راستا، چهار نمایشگاه در کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان برای معرفی کالای برگزار شد.

        بنانژاد عنوان کرد: سهم‌خواهی برخی از دستگاه‌ها از اصناف سبب شده، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمتر به سرمایه گذاری در مشهد علاقمند باشند.

        رقبت کند که در شهر ما سرمایه گذاری کنند.

        وی با اشاره به اینکه امسال در ایام نورز 96، طرح ویژه ای از 20 اسفند ماه گذشته تا 20 فروردین ماه امسال با همکاری همه اصناف و اتحادیه ها در قالب گشت های ویژه نظارت در سطح شهر انجام شد: در این ایام، تیم‌های مشخص 200 نفری بازرسی اصناف و اتحادیه در قالب 100 اکیپ شبانه روزی در مشهد گشت می‌زدند و موارد خلاف و شکایت‌های مردمی را پیگیری‌ می‌کردند.

        رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه در یک ماه، 25 هزار و 380 بازرسی مستقیم به صورت مستقل انجام شد و یک‌هزار و 729 گزارش مردمی صورت گرفت، 423 مورد شکایت کتبی نیز به پایگاهای شش گانه اتاق اصناف مشهد، ارسال گردید یادآور شد: حدود 18 میلیارد ریال، کل ارزش ریالی که برای تعزیرات حکومتی ارسال شد، است، با توجه به حضور زائران بسیار در مشهد، تلاش شد، سریع‌تر موارد استرادی به شاکی اعلام شود.

        بنانژاد افزود: 235 میلیون و 845 ریال مبلغ استردادی بود که به شاکیان، برگشت داده شد، همچنین، 205 گشت مشترک با دستگاه‌های مرتبط همچون دام پزشکی نیز در این ایام انجام شد.

        وی با با ابراز خرسندی نسبت به عدم گزارشی مبنی بر گران‌فروشی در این ایام، گفت: در ایام با همکاری دامپزشکی، 6 مورد تخلف گزارش شد داشتیم که در قالب اصناف زیرزمینی غیرمجاز فعالیت داشتند و در نهایت پلمپ شدند.

        رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه خارجی‌ها، سلیقه و ذایقه ما را به خوبی می‌شناسند و متناسب با آن، سوغات خارجی را عرضه می‌کنند افزود: ایجاد خوشه‌های صنغی و شهرک‌های مربوط به آن یکی از راهکارهای رفع تولید سوغات خارجی در مشهد است.

        بنانزاد با تأکید بر اینکه در حوزه الکترونیک، فعالان عرصه ساخت اسبازی‌های اکترونیکی که به‌صورت مونتاژ یا تولید، تلاش می کنند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات، به اتاق اصناف مشهد، درخواست دهند ادامه داد: در خوشه صنفی، تولید بخشی از سوغات سنتی ثابت همچون زرشک، زعفران و فیروزه در نظر گرفته شده که همراه با برخی از کالاهای جدید باید به بازار سوغات با قیمت مناسب اضافه شود.

        وی در خصوص مشکلات موجود در حوزه برندسازی سوغات و محصولات تولیدی در مشهد یادآور شد: واحدهای تولیدی فقر آموزش برای توسعه تولید و ایجاد برند دارند، در این راستا، مشکلات موجود به کمسیون اقتصاد و برنامه ریزی اتاق اصناف کشور ارائه شده و این بخش در حال برنامه ریزی برای رفع مشکلات مذکور است.

        رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: کمیسیون مذکور، شرکتی است که در حوزه ایجاد برند و توسعه صادرات فعالیت می کند، علاوه براین، آموزش و مشاوره برای واحدهای تولیدی در این راستا انجام می شود.

        تعداد بازدید: 51
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر