18°C 
اوقات شرعی
  • پنج شنبه،30 شهریور 1396
  • ورود
 
       
      • بخشهای خبری

      •  
        منبع خبر : فارس
        تعداد بازدید: 53
        کد: 124262
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۶/۰۱/۲۶

        الزامات «میزبانی خوب» از زائران در شهرهای مذهبی

        مجید ابهری با اشاره به وظایف مردم و مسوولان در خصوص مواجهه با زائران در شهرهای مذهبی الزامات «میزبانی خوب» را تشریح و به آسیب های رفتاری در مواجهه با آنان اشاره کرد.
        الزامات «میزبانی خوب» از زائران در شهرهای مذهبی

        یک آسیب شناش و متخصص علوم رفتاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره اهمیت ترویج فرهنگ «میزبانی خوب» تصریح کرد: با توجه به باورهای فرهنگی و دینی ما درمورد مهان نوازی و مهربانی با مهمانان، مردم ایران در تمام دنیا به این صفت انسانی مشهور و معروف‌اند، به خصوص مردم مشهد که به خاطر حضور امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هرساله میزبان میلیون ها نفر از زائران و دوست‌دارن اهل بیت(س) هستند.

        وی ادامه داد: اما گاهی در میان برخی از مغازه داران، رهگذران یا رانندگان، کم‌و‌بیش افرادی پیدا می‌شوند که ممکن است به دلایل مختلف، رفتار خوبی با زائران نداشته باشند و ذهنیت نامناسبی برای آن‌ها ایجاد کنند.
        ابهری تاکید کرد: برای جلوگیری از پیش‌آمدن این موضوع مردم و مسئولان باید موضوع را جدی گرفته و هرکدام رفتار و برنامه به خصوص خود را در این باره داشته باشند.
        این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: برخورد خوب با مهمانان و نادیده گرفتن بعضی از رفتارهای ناهنجار آن‌ها مانند پرخاشگری یا عصبانیت؛ باید سرلوحه اقدامات ساکنان یک شهر مذهبی باشد، چرا که زائران در شهر غریب هستند و ممکن است هنگام رانندگی یا عبور و مرور مشکلاتی را ایجاد کنند.
        وی افزود: مردم باید با گذشت و مهربانی با این مشکلات روبرو شوند و از زائران به بهترین شکل پذیرایی کنند.
        ابهری تصریح کرد: مسئولان نیز با توجه به حجم بالای زائران، باید امکانات و تجهیزات اقامتی و پذیرایی مناسبی برای زائران فراهم آورده و بر قیمت‌ها و رفتار کسبه نظارت مستقیم و مستمر داشته باشند، چراکه ممکن است رفتار یک نفر از میان صدها هزار نفر از اهالی یک شهر مذهبی نظیر مشهد خاطره تلخی برای مسافران و زائران ایجاد کند.

        تعداد بازدید: 53
        ارزیابی
        امتیاز کسب شده در ارزیابی:
        ارزیابی این مورد:
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر